Často kladené otázky
Ihned po zjištění problém hlaste e-mailem na mobilniaplikace@cpost.cz kdykoli včetně nočních hodin nebo víkendu. Největší šance na opravu je ale od pondělí do pátku v pracovní době, proto vždy pečlivě a raději dvakrát zkontrolujte, že je na Pohlednici v objednávce vše tak, jak jste chtěli.
Pokud přeci jen něco nesouhlasí, pište z e-mailu, který je u objednávky, uveďte kód objednávky a popište problém. U chyby v adrese rovnou uveďte správné znění. Opravit jde ale pouze adresa. Není tedy možné upravit text ani jeho vlastnosti, nahradit fotku, přidat nebo odebrat mapu apod.
Opravit takovou objednávku je ale možné jen v den jejího vytvoření nebo do jejího zaplacení! Další den jde už do tisku a žádnou změnu udělat již nedokážeme.
Nejprve vyčkejte cca 15 minut, jestli nebyla platba přeci jen dokončena správně, ačkoli web hlásil něco jiného. Někdy dojte ke ztrátě komunikace mezi bankou a aplikací. Pakliže je Vám doručen daňový doklad, je vše v pořádku. Není-li doklad doručen, máte dvě možnosti – buď celou objednávku udělat znovu a znovu zkusit zaplatit, nebo nám napište na mobilniaplikace@cpost.cz, někdy lze objednávku zaplatit dodatečně do 5 dnů. A my Vám dáme vědět, jak to uděláte.
- V aplikaci si nejprve vyberete formát pohlednice. Nabízíme 3 velikosti pohlednic.
- Vyberete uspořádání přední strany pohlednice, kam můžete umístit až 4 fotky nebo obrázky.
- Vložíte fotku nebo obrázek. Můžete použít vlastní fotku do velikosti maximálně 4 MB, kterou nahrajete přímo ze svého počítače, nebo vložit vzorový obrázek. Připravili jsme je pro vás ve složce Vzory pohlednic.
- Vybranou fotku můžete po nahrání základně upravit: otočit ji, posunout, zvětšit nebo zmenšit. Na přední stranu pohlednice můžete také přidat tematický rámeček.
- Napíšete text zprávy a doplníte adresáta. K jedné pohlednici lze připojit 1 až 100 adresátů, kterým bude pohlednice výsledně odeslána.
- Potvrdíte tlačítkem Pokračovat, zobrazí se náhled pohlednice. Zkontrolujete obě strany pohlednice, počet pohlednic a rekapitulaci výsledné ceny.
- Tlačítkem Objednat přejdete k výběru způsobu placení. Zadáte svůj e-mail, kam následně odešleme potvrzení o platbě a daňový doklad.
- Vybere si způsob platby a tlačítkem Zaplatit vás přesměrujeme na platební bránu ComGate, která umožňuje bezpečnou platbu platební kartou, rychlé převody skrze internetové bankovnictví a další způsoby placení.
- Po úspěšném zaplacení zobrazíme potvrzení a pohlednici předáme ke zpracování. Ihned následující pracovní den po doručení platby vytiskneme, odešleme a doručíme do schránky adresátů.
- Pohlednici můžete po zaplacení sdílet na Facebooku, pokud je aktivní soutěž, můžete ji také zveřejnit na titulní stránce našeho webu.
Na výběr máte k dispozici několik možností online platby. Platby realizujeme prostřednictvím společnosti ComGate Payments, která provozuje platební bránu. Je to agregátor různých platebních metod, jako je platba kartou na internetu, rychlá online platba nebo i standardní převodní příkaz. S touto společností má Česká pošta smlouvu o provádění transakcí na internetu. Při platbě přes jejich rozhraní, které je integrované do webové aplikace, si tak sami vyberete způsob, který vám nejlépe vyhovuje.
Ano, je to skutečně tak. Nezáleží totiž, odkud pohlednici posíláte, ale do jaké cílové země. Pokud jste např. na dovolené v zahraničí a zasíláte pohlednici do ČR, zaplatíte za ni tolik, jako byste ji posílali z ČR do ČR. Pohlednici totiž zasíláte online vždy na server, který máme v ČR. Zde tiskneme a z ČR pak také doručujeme dál. Pohlednice odeslaná odkudkoliv ze zahraničí do ČR vás tak bude stát od 37 Kč, záleží na její velikosti a zda vlastníte Zákaznickou kartu České pošty.
Doporučujeme, je to nejen levnější, ale i pohodlnější. Přímo na pohledniceonline.cz/voucher nebo na www.postshop.cz si můžete koupit voucher, na kterém je předplacený určitý počet pohlednic. Počet kusů pohlednic na jednom voucheru vybíráte sami. Výhoda je v ceně takto zakoupených pohlednic a v jednoduchosti použití, kdy odpadá elektronická platba po každé objednávce Pohlednice Online. Objednané kusy pohlednic se prostě strhnou přímo z voucheru.
Cena pohlednice se odvíjí od její velikosti a cílové destinace, kam putuje. Nezáleží tedy, odkud pohlednici odesíláte. Ceny se řídí příslušným ceníkem, který najdete přímo zde na webu pohledniceonline.cz. Můžete také získat slevu 2 Kč při zadání čísla vaší Zákaznické karty České pošty. Slevu také získáte v případě zakoupení předplaceného voucheru, ty jsou cenově zvýhodněné.
Na webové verzi při vytváření Pohlednice stačí, abyste na „Zadní straně“, kam se mj. vkládají adresáti, klikli v pravém dolní rohu v adresním řádku na tlačítko „Vložit víc adresátů najednou“. Otevře se vám dialogové okno, kde se na jeho konci nachází možnost „Stáhnout ukázkový soubor“. Stáhněte jej, otevřete a vyplňte adresáty podle vzoru. Poté už stačí soubor uložit a následně nahrát pomocí tlačítka „Nahrát XLS, XLSX nebo CSV soubor“. Systém zkontroluje případné chyby a pokud žádné nenajde, umožní vám potvrdit vložení adresátů. Následně můžete pokračovat k rekapitulaci a platbě. Takto lze objednávku vytvořit až pro 100 adresátů najednou.
Po zakoupení voucheru a ověření platby na straně České pošty dorazí e-mail, který obsahuje kromě jiných náležitostí také speciální kód voucheru. Kvůli tomuto kódu je důležité tento e-mail bezpečně archivovat minimálně po dobu, dokud voucher není vyčerpán.
Kód voucheru se použije při placení objednávky pohlednic. Tento kód zadáte přímo při vytváření pohlednice na stránce s rekapitulací ceny a potvrdíte tlačítkem Vložit. Kód je 14místný, obsahuje pomlčky, je nutné ho zadat bez mezer a může se zadat malým písmem. Po vložení kódu voucheru pak dokončíte tlačítkem Objednat.
Vouchery se rozlišují podle destinace, kam chcete pohlednice posílat, tedy podle země adresáta na „Vouchery na pohlednice do ČR“, „Vouchery na pohlednice do Evropy (ne ČR)“ a „Vouchery na pohlednice mimo Evropu“. Vouchery nelze zaměňovat a nelze třeba použít „Vouchery na pohlednice do Evropy (ne ČR)“ pro zaslání pohlednice na adresu v ČR. Je to z důvodu různých cen a různých daňových sazeb za takto odesílané pohlednice. Vouchery nejsou na peníze, ale na počet ks do příslušné destinace.
Vzhledem k tomu, že jsou vouchery propojeny s online databází, jsou přenosné a lze je používat na více zařízeních najednou. Platnost zakoupených voucherů je časově neomezená a lze je paralelně používat až do jejich vyčerpání.
Zakoupené vouchery nejsou omezeny v čase, pohlednici lze s nimi odeslat po celou dobu, kdy bude Česká pošta aplikaci Pohlednice Online udržovat v provozu. Lze ale získat od třetích subjektů promo vouchery, kde může jejich platnost být omezena. Bližší informace k takto získanému voucheru obdržíte od jejich distributora, případně nám můžete napsat na mobilniaplikace@cpost.cz a my platnost ověříme.
Platební brána ComGate tuto možnost nenabízí a Česká pošta nemůže nabízet platby prostřednictvím společnosti, se kterou nemá uzavřenou smlouvu.
Pohlednice, ať už je z mobilní aplikace vytvořena odkudkoli, se tiskne a odesílá v Praze. Odesílána je jako obyčejná zásilka a řídí se tak příslušnými Poštovními podmínkami. K adresátovi v České republice dorazí přibližně v rozmezí 3–5 dnů od zaplacení.
Pokud zvolíte voucher jako platební metodu a poté ještě chcete upravit svou objednávku, po návratu k platbě nebude voucher k dispozici. Jde o to, že je aktuálně tzv. v rezervaci a do pár minut by se měl objevit zpět. Může se však stát, že se voucher objeví až po několika dnech. Určitě o něj ale nepřijdete. Je vždy potřeba pečlivě přidat na Pohlednici vše, co jste chtěli, a platbou se zabývat opravdu až na konci. S případnými dotazy se na nás vždy můžete obrátit na mobilniaplikace@cpost.cz.
Doporučíme počkat. Nestává se to často, ale někdy se pohlednice trochu zdrží na cestě. Může být také příčinou nedostatečná adresa nebo špatně označená či nepřístupná schránka. Pokud se ale ani do čtrnácti dní od zaplacení neobjeví, obraťte se s reklamací na e-mail mobilniaplikace@cpost.cz.
Doporučené minimální rozlišení pro běžnou pohlednici formátu A6 je 2 Mpx, pro velkou pohlednici formátu A5 4 Mpx a pro dlouhou pohlednici formátu DL jsou to 3 Mpx.
Pohlednice tiskneme na kvalitní pohlednicový kartón vysoké gramáže, s přední stranou v lesku a zadní v matu, s lehce barevným nádechem do béžova. Výsledný vzhled a kvalita jsou tak srovnatelné s tradičními pohlednicemi.
Obraťte se přímo na e-mail mobilniaplikace@cpost.cz. V případě nálezu chyby prosím rovnou napište, v jakém prohlížeči jste pohlednici vytvářeli, ideálně jeho verzi a připojte screenshot obrazovky.
Po úspěšném připsání platby na účet České pošty vždy obdržíte e-mail, ve kterém je daňový doklad k dané transakci. Po obdržení tohoto e-mailu máte jistotu, že bude vaše objednávka vyřízena.
Ano, jedná se o zjednodušený doklad do 10 tis. se všemi potřebnými náležitostmi.
Ano, není to problém. Aplikace vytvoření koláže umožňuje. Do přednastavených vzorů šablon nahrajete své fotky a je to.
Ne. Pokud chcete do textu vkládat smajlíky, nainstalujte si mobilní aplikaci, ta tuto funkci umožňuje.
Ihned po zjištění problém hlaste e-mailem na mobilniaplikace@cpost.cz kdykoli včetně nočních hodin nebo víkendu. Největší šance na opravu je ale od pondělí do pátku v pracovní době, proto vždy pečlivě a raději dvakrát zkontrolujte, že je na Pohlednici v objednávce vše tak, jak jste chtěli.
Pokud přeci jen něco nesouhlasí, pište z e-mailu, který je u objednávky, uveďte kód objednávky a popište problém. U chyby v adrese rovnou uveďte správné znění. Opravit jde ale pouze adresa. Není tedy možné upravit text ani jeho vlastnosti, nahradit fotku, přidat nebo odebrat mapu apod.
Opravit takovou objednávku je ale možné jen v den jejího vytvoření nebo do jejího zaplacení! Další den jde už do tisku a žádnou změnu udělat již nedokážeme.
Nejprve vyčkejte cca 15 minut, jestli nebyla platba přeci jen dokončena správně, ačkoli aplikace hlásila něco jiného. Někdy dojte ke ztrátě komunikace mezi bankou a aplikací. Pakliže je Vám doručen daňový doklad, je vše v pořádku. Není-li doklad doručen, máte dvě možnosti – buď celou objednávku udělat znovu a znovu zkusit zaplatit, třeba jinou platební metodou, nebo nám napište na mobilniaplikace@cpost.cz, někdy lze objednávku zaplatit dodatečně do 5 dnů. A my Vám dáme vědět, jak to uděláte.
Princip vytvoření a odeslání je stejný u obou aplikací. Záleží na Vaši potřebě a času. Mobilní aplikaci je určená pro použití v mobilních přístrojích a tabletech, připojených k Internetu. Mobilní aplikace je praktická pro rychlé a pružné odeslání aktuální fotky, kterou vyfotíte přímo z mobilu a tabletu. Hned ji nahrajete do aplikace a odesíláte. Webová aplikace je pak vhodnější pro použití u stolních počítačů nebo notebooků, ve kterých máte uložené fotky stáhnuté z fotoaparátu.
Nezáleží, odkud pohlednici posíláte, ale do jaké cílové země. Pokud jste např. na dovolené v zahraničí a zasíláte pohlednici do ČR, zaplatíte za ni tolik, jako byste ji posílali z ČR do ČR. Pohlednici totiž zasíláte online vždy na server, který máme v ČR. Zde tiskneme a z ČR pak také doručujeme dál. Pohlednice odeslaná ze zahraničí do ČR vás tak bude stát od 37 Kč, záleží na její velikosti a zda vlastníte Zákaznickou kartu České pošty.
K textu na zadní straně pohlednice je možné přidat mapu a to včetně označení místa. Na výběr je více typů map. Vybrat si můžete například normální, satelitní nebo terénní.
Vložení mapy je velice jednoduché. Stačí tapnout na tlačítko „Přidat mapu", které je umístěné pod vkládáním textu na zadní straně pohlednice. Pokud máte v telefonu aktivovánu funkci Poloha, pak se na mapě označí vaše místo. Označení polohy můžete dlouhým tapnutím přesunout kamkoliv na mapě, nebo zakázat jeho zobrazení. Editovat lze i textový popis polohy, který se zobrazuje pod mapou. Mapu můžete libovolně přiblížit nebo oddálit, smazat nebo znovu vložit.
Náš TIP: Pamatujte, že při vložení mapy se prostor pro text na pohlednici zmenší o 50%, tak případně pro vaši zprávu použijte menší písmo.
Přímo v aplikaci, zde na webu nebo v e-shopu na www.postshop.cz si můžete koupit voucher, na kterém je předplacený určitý počet pohlednic. Výhoda je v ceně takto zakoupených pohlednic a v jednoduchosti použití, kdy odpadá elektronická platba po každé objednávce Pohlednice Online. Objednané kusy pohlednic se jednoduše strhnou přímo z voucheru.
- V aplikaci si nejprve vyberete formát pohlednice. Jsou nabízeny 3 možnosti.
- Zvolíte si obrázek, který chcete mít na líci pohlednice. Vybíráte ze své galerie nebo alba v telefonu, můžete něco vyfotit nebo použijete některý ze vzorových obrázků, které jsme pro vás připravili.
- Vybraný obrázek můžete jednoduše upravit přímo v aplikaci otočením nebo přidáním rámečku. Pro ty, kteří chtějí s obrázkem provádět více úprav, jsme do mobilní aplikace zabudovali grafický editor Aviary,který určitě uspokojí i náročnější uživatele.
- Následně napíšete text zprávy a doplníte adresáta. K jedné pohlednici lze připojit až 10 adresátů, kteréručně vepíšete nebo vložíte z adresáře mobilního přístroje.
- Na poslední straně se zrekapituluje vaše zakázka – počet pohlednic a výsledná cena. Poté přejdete k platbě.
- Zaplatíte buď pomocí voucheru, kdy kód vyberete ze svého seznamu nebo opíšete do příslušného pole,či skrze platební bránu ComGate, která umožňuje bezpečnou platbu platební kartou, rychlé převody skrze internetové bankovnictví a další způsoby placení.
- Zaplacenou pohlednici můžete sdílet na Facebooku nebo ji můžete poslat znovu jiným adresátům.
- Již poslanou pohlednici najdete v sekci Uložené pohlednice. Sem si můžete pohlednici uložit i průběžně při editaci a kdykoli se k ní tak vrátit a pokračovat v práci.
V současné době neplánujeme mobilní nativní aplikaci pro žádnou verzi Windows a ani jiné mobilní operační systémy. U nich je možné použít mobilní verzi webové aplikace Pohlednice Online, která je plně responzivní a dostupná na těchto webových stránkách.
Mobilní aplikace Pohlednice Online je dostupná pro mobilní zařízení s operačním systémem Android (verze 4.0 a novější) a iOS (verze 7 a novější).
ComGate Payments je společnost, která provozuje platební bránu. Je to agregátor různých platebních metod, jako je platba kartou na internetu, rychlá online platba nebo i standardní převodní příkaz. S touto společností má Česká pošta smlouvu o provádění transakcí na internetu. Při platbě přes jejich rozhraní, které je integrované do aplikace, si sami vyberete způsob, který vám nejlépe vyhovuje.
Platba z kreditu/paušálu mobilního telefonu je zatížena velkými poplatky a to by neúměrně zdražilo cenu pohlednice.
Platební brána ComGate tuto možnost nenabízí a Česká pošta nemůže nabízet platby prostřednictvím společnosti, se kterou nemá uzavřenou smlouvu.
Cena pohlednice se odvíjí od její velikosti a cílové destinace, kam putuje. Ceny se řídí příslušným ceníkem, který najdete v menu aplikace nebo na webu pohledniceonline.cz. Můžete také získat slevu při použití Zákaznické karty České Pošty nebo v případě zakoupení předplaceného voucheru.
Přímo v aplikaci nebo na adresách postshop.cz a pohledniceonline.cz si můžete koupit voucher, na kterém je předplacený určitý počet pohlednic. Výhoda je v ceně takto zakoupených pohlednic a v jednoduchosti použití, kdy odpadá elektronická platba po každé objednávce Pohlednice Online. Objednané kusy pohlednic se prostě strhnou přímo z voucheru.
Po zakoupení voucheru a ověření platby na straně České pošty dorazí e-mail, který obsahuje kromě jiných náležitostí také speciální kód voucheru. Kvůli tomuto kódu je důležité tento e-mail bezpečně archivovat minimálně po dobu, dokud voucher není vyčerpán.
Kód voucheru se použije při placení objednávky pohlednic. Buď jednorázově opíšete tento kód do aplikace (kód je 14timístný, obsahuje pomlčky, je nutné ho zadat bez mezer a může se zadat malým písmem) nebo si ho v menu aplikace – Moje vouchery – uložíte pro snadné opakované použití. Při placení pak nic již neopisujete a jen vybíráte z uložených voucherů.
Vouchery se rozlišují podle destinace, kam chcete pohlednice posílat, podle země adresáta, na „Vouchery na pohlednice do ČR“, „Vouchery na pohlednice do Evropy (ne ČR)“ a „Vouchery na pohlednice mimo Evropu“. Vouchery nelze zaměňovat a nelze třeba použít „Vouchery na pohlednice do Evropy (ne ČR)“ pro zaslání pohlednice na adresu v ČR. Je to z důvodu různých cen a různých daňových sazeb za takto odesílané pohlednice. Vouchery nejsou na peníze, ale na počet ks do příslušné destinace.
Zakoupené vouchery nejsou omezeny v čase, pohlednici lze s nimi odeslat po celou dobu, kdy bude Česká pošta aplikaci Pohlednice Online udržovat v provozu. Lze ale získat od třetích subjektů promo vouchery, kde může jejich platnost být omezena. Bližší informace k takto získanému voucheru obdržíte od jejich distributora , případně nám můžete napsat na mobilniaplikace@cpost.cz a my platnost ověříme.
Ne, je potřeba vyhledat příslušný e-mail, který byl doručen po zakoupení voucheru a znovu kód voucheru opsat (kód je 14timístný, obsahuje pomlčky, je nutné ho zadat bez mezer a může se zadat malým písmem) do menu aplikace – Moje vouchery – Vložit. Případně nám napište na mobilniaplikace@cpost.cz a uveďte Váš e-mail, ze kterého byly vouchery objednány. Případně uveďte variabilní symbol takové platby. Jakmile budeme mít některý z těchto údajů, kód Vám pošleme.
Pokud je PIN zadán pětkrát po sobě špatně, dojde k vymazání seznamu vašich voucherů z aplikace. Kódy zakoupených voucherů zůstávají v platnosti, jen je nutné je do aplikace zadat znovu. Je potřeba vyhledat příslušný e-mail, který byl doručen po zakoupení voucherů a znovu kódy voucherů opsat (kódy jsou 14timístné, obsahují pomlčky, je nutné je zadat bez mezer a můžou se zadat malým písmem)do menu aplikace – Moje vouchery – Vložit.
Pokud zvolíte voucher jako platební metodu a poté ještě chcete upravit svou objednávku, po návratu k platbě nebude voucher k dispozici. Jde o to, že je aktuálně tzv. v rezervaci a do pár minut by se měl objevit zpět. Může se však stát, že se voucher objeví až po několika dnech. Určitě o něj ale nepřijdete. Je vždy potřeba pečlivě přidat na Pohlednici vše, co jste chtěli, a platbou se zabývat opravdu až na konci. S případnými dotazy se na nás vždy můžete obrátit na mobilniaplikace@cpost.cz.
Pohlednice, ať už je z mobilní aplikace vytvořena odkudkoli, se tiskne a odesílá v Praze. Odesílána je jako obyčejná zásilka a řídí se tak příslušnými Poštovními podmínkami. K adresátovi v České republice dorazí přibližně v rozmezí 3-5 dnů.
Doporučíme počkat. Nestává se to často, ale někdy se pohlednice trochu zdrží na cestě. Může být také příčinou nedostatečná adresa nebo špatně označená či nepřístupná schránka. Pokud se ale ani do čtrnácti dní od zaplacení neobjeví, obraťte se s reklamací na e-mail mobilniaplikace@cpost.cz.
Ano, aplikace umožňuje vkládání smajlíků.